Word supporter

Gezonde Generatie nieuwe partner Olympic Moves

  • Sporten & bewegen
  • Nieuws

Vanaf dit schooljaar neemt de Gezonde Generatie het stokje over van Coca-Cola Nederland als hoofdpartner van Olympic Moves. Olympic Moves is sinds 2003 uitgegroeid tot de grootse schoolsportcompetitie van het land en laat scholieren tussen de 12 en 19 jaar kennismaken met diverse vormen van sport en laat hen het plezier van samen sporten beleven. In een sfeer van Olympische waarden en passend bij de belevingswereld van jongeren kunnen zij zich via Olympic Moves fysiek,  mentaal en sociaal verder ontwikkelen. Er doen inmiddels ruim 350 middelbare scholen aan mee, wat bijna de helft is van alle scholen in Nederland. Met de komst van de Gezonde Generatie als hoofdpartner zal het programma in de komende jaren verder worden verrijkt en nog meer leerlingen, met en zonder een beperking, betrekken. De KVLO, NOC*NSF en de Gezonde Generatie zetten zich gezamenlijk in voor de ontwikkeling van Olympic Moves. Om hiermee een bijdrage te leveren aan de gezondste generatie in 2040.

De organisatie wil, met de komst van de Gezonde Generatie als hoofdpartner, dat iedere leerling mee kan en wil doen aan Olympic Moves, ongeacht sporttalent, aanleg, achtergrond, leeftijd of fysieke mogelijkheden. Met die reden worden dit schooljaar nieuwe sporten, mogelijkheden en categorieën geïntroduceerd. Zo krijgen meer jongeren, ook zij die misschien niet de beste zijn in sport maar er wel veel plezier aan kunnen beleven, de kans om optimaal mee te doen aan Olympic Moves. “Het is fantastisch dat een grote groep nieuwe leerlingen met dit vernieuwde aanbod meer beweegkansen krijgt!”, beaamt Cees Klaassen, directeur Koninklijke Vereniging voor Lichamelijk Opvoeding.

Ook Richard Kaper, manager sportparticipatie bij NOC*NSF, is te spreken over de vernieuwingen in het programma: “Naast competitie komt er meer aandacht voor fairplay en ook persoonlijke en sociale ontwikkeling krijgen een belangrijkere rol. Gezamenlijk streven we ernaar Olympic Moves op nog meer vlakken bij te laten dragen aan de beleving en gezondheid van jongeren!”.

“Partner worden van Olympic Moves was voor ons een logische keuze. Het sluit fantastisch aan bij wat wij met de Gezonde Generatie voor ogen hebben: jongeren het plezier van sport laten beleven. We vinden dit ontzettend belangrijk, want we zien dat steeds meer mensen chronisch ziek worden. Dat tij willen we keren en sport en beweging spelen daar een cruciale rol in. LO-docenten kunnen daar enorm veel in betekenen voor de jeugd. Daarbij vinden we dat ieder kind dezelfde kansen verdient. Ons doel is jongeren middels Olympic Moves te kunnen inspireren op het gebied van sport en beweging. En dat zij zich daardoor sterker, zelfverzekerder en natuurlijk gezonder gaan voelen”, aldus Mark Monsma, directeur van de Gezonde Generatie.

De Gezonde Generatie
De Gezonde Generatie is een initiatief van 20 gezondheidsfondsen en heeft als droom én ambitie om in 2040 de gezondste jeugd ter wereld te hebben in Nederland. Op zowel fysiek, sociaal als mentaal vlak. Hiervoor heeft de Gezonde Generatie de krachten gebundeld met NOC*NSF, een unieke samenwerking die mogelijk wordt gemaakt door Nederlandse Loterij.

Inschrijven voor Olympic Moves kan hier.

 

 

Gerelateerde berichten